Drukuj
Kategoria: Aktualności

Od 1 stycznia 2024 r można składać wnioski o jednorazowe świadczenie w formie dodatku osłonowego


Dodatek osłonowy przysługuje:

1) osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2100 zł,
2) osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę.

Do obliczenia dochodu nie uwzględnia się trzynastej i czternastej emerytury.      
W sytuacji gdy dochód przekracza wskazane powyżej kryteria,  dodatek będzie przyznany w mniejszej wysokości zgodnie z zasadą 
„złotówka za złotówkę”, z dolnym limitem wypłaty dodatku w wysokości 20 zł.

Dodatek osłonowy przysługuje  za okres od 1 stycznia 2024 r. do 30 kwietnia 2024 r.

Wypłata dodatku będzie realizowana jednorazowo w terminie do dnia 30 czerwca 2024 r

Wysokość dodatku osłonowego

Przepisy przewidują także podwyższony dodatek osłonowy przysługujący osobom opalającym domy węglem:

 UWAGA!

Możesz ubiegać się o podwyższone dofinansowanie, gdy źródłem ogrzewania jest paliwo stałe tylko wówczas,   gdy źródło ciepła zostało zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Kto wchodzi w skład gospodarstwa domowego?

Gospodarstwo domowe tworzą: osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca (gospodarstwo domowe jednoosobowe), albo  osoba fizyczna, oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią  zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).

Wnioski o dodatek osłonowy można składać od 2 stycznia 2024 r. do 30 kwietnia 2024 r. osobiście w Centrum Usług Społecznych w Skarszewach, ul. Szkolna 9, 83-250 Skarszewy. (Świadczenia rodzinne) lub przez Internet (ePUAP, profil zaufany).

Uwaga:
Jednocześnie Centrum Usług Społecznych w Skarszewach informuje, iż Resort Klimatu i Środowiska przygotowuje nowy wzór wniosku o wypłatę dodatku osłonowego, który będzie obowiązywał w 2024 r.  Wzór ten zostanie w najbliższym czasie wydany w drodze rozporządzenia Ministra Klimatu  i Środowiska – jego projekt wpisany został do wykazu prac legislacyjnych resortu 22 grudnia 2023 r. i skierowany do uzgodnień międzyresortowych, konsultacji publicznych i opiniowania.

Przepisy ustawy z 7 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła (które wejdą w życie 31 grudnia 2023 r.), dają możliwość ubiegania się w 2024 r. przez osoby spełniające kryterium dochodowe o wypłatę dodatku osłonowego na pokrycie kosztów energii, paliw gazowych i podstawowego koszyka produktów spożywczych.

Szczegółowe informacje w sprawie dodatków osłonowych udzielane są w Centrum Usług Społecznych w Skarszewach (Świadczenia rodzinne) oraz pod nr telefonu 585882436

Rozstrzygnięcia w sprawie przyznania dodatku osłonowego.

Pozytywne rozstrzygnięcia nie mają formy decyzji, jeśli podasz swój adres e-mail we wniosku, wyślemy rozstrzygnięcie na adres elektronicznej skrzynki pocztowej. W przypadku, gdy adres email nie zostanie podany, rozstrzygnięcie nie jest wysyłane do beneficjenta. Wypłaty dodatku są realizowane niezależnie od  odebrania informacji     o przyznaniu dodatku osłonowego.
Decyzje odmowne są wysyłane w formie tradycyjnej.

Formularz zostanie opublikowany niezwłocznie po jego ogłoszeniu

Jak w 2024 r. złożyć wniosek o dodatek osłonowy przy użyciu ePUAP

Wskazówki: Co musisz zrobić, aby podpisać podpisem zaufanym dokument PDF, który nie ma podpisu (gov.pl):

  1. Przygotuj dokument PDF(plik), którychcesz podpisać.
  2. Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument PDF.
  3. Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij Wybierz dokument z dyskualbo przeciągnij plik myszką.
  4. Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk Podpisz.
  5. Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
  6. Kliknij Podpisz podpisem zaufanymi postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
  7. Wskaż miejsce, w którym chcesz przystawić stempel (to jest graficzne odwzorowanie twojego podpisu).
  8. System wygeneruje nowy plik PDF, w którym zawarty będzie twój podpis.
  9. Kliknij Pobierz, aby zapisać podpisany dokument PDF na dysku lokalnym.