Drukuj
Kategoria: Aktualności

Za pomocą profilu zaufanego możesz kontaktować się z podmiotami publicznymi drogą elektroniczną i wiele spraw załatwić on-line. Profil zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji. Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Możesz dzięki niemu wysyłać przez internet dokumenty i wnioski do różnych urzędów (np. wnieść podanie, odwołanie, skargę)

Dlaczego warto założyć Profil Zaufany? 

Co załatwisz dzięki Profilowi Zaufanemu?

Jak założyć Profil Zaufany?

Profil Zaufany można założyć w poniższych serwisach bankowych:

Zakładanie Profilu Zaufanego przez bankowość elektroniczną jest bardzo proste (szczegółowe informacje znajdują się stronach internetowych poszczególnych banków).

Jeśli nie masz dostępu do bankowości elektronicznej Profil Zaufany można założyć poprzez serwis pz.gov.pl wybierając „Załóż Profil Zaufany i potwierdź – w punkcie potwierdzającym”.
Profil założony w ten sposób wymaga osobistego potwierdzenia tożsamości w jednym z w wybranych punktów potwierdzających. Taki punkt znajduje się w Urządzie Miejskim w  Skarszewach.

Jeżeli obecnie nie możesz założyć profilu zaufanego możesz skorzystaj z tymczasowego profilu zaufanego. Aby go potwierdzić, wystarczy rozmowa wideo z urzędnikiem. Tymczasowy profil zaufany, tak samo jak zwykły, pozwala załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Za jego pomocą zalogujesz się do wielu portali, które udostępniają usługi dla obywateli w internecie i podpiszesz dokumenty elektroniczne. Tymczasowy profil jest ważny tylko 3 miesiące.

Pierwszym i najważniejszym krokiem na drodze do posiadania tymczasowego profilu zaufanego jest wizyta na portalu www.gov.pl. Tam wybierzcie e-usługę „Załóż profil zaufany”, a w niej – tymczasowy profil zaufany i postępuj zgodnie z zawartymi wytycznymi.